De virtuele 3D-paskamer

10-04-2014 (08:22) - Marketing

De Bijenkorf introduceert als try-out een virtuele paskamer met 3D-techniek. Klanten hoeven kleding niet meer fysiek te passen, maar kunnen digitaal ervaren hoe de nieuwe zomercollectie hen staat. Vanaf dinsdag 15 april reist de virtuele paskamer langs vier filialen om bezoekers kennis te laten maken met deze vooruitstrevende techniek.
 
‘De Bijenkorf is de eerste die bezoekers laat kennismaken met de innovatieve toepassing van de virtuele paskamer. Een primeur in Nederland en zelfs ver daarbuiten’, aldus Robert Bohemen, Directeur Marketing van de Bijenkorf. 
 
De virtuele paskamer is gebaseerd op Kinect-technologie. De bezoeker van de Bijenkorf ziet zichzelf op een groot scherm dat met bewegingen in de lucht wordt bediend. Bij deze try-out is er keus uit de nieuwe zomercollectie kleding en accessoires (zoals hoeden en tassen) voor dames en heren. 
 
Geïnteresseerden kunnen de komende periode zelf testen hoe het is om virtueel kleding te passen. Van de digitale passessie kan gemakkelijk een foto gemaakt worden. Deze wordt direct toegemaild en kan gedeeld worden via social media.
 

 


Reacties

Erg leuk en handig om heel snel een hele collectie op 'bij mij passend' te scannen voordat je de shortlist daadwerkelijk gaat passen.

Nu nog een beetje schokkerig beeld, maar zie geweldige mogelijkheden voor webshops in mode en accessoires in de nabije toekomst.
Hjarald Agnes @ 10-04-2014 10:55 uur

Bureaus

Media

Economisch