Dick Moby bestormt internationale markt

09-09-2014 (00:00) - Marketing

Sinds de succesvolle crowdfunding campagne van Dick Moby via Indiegogo in maart 2014 heeft de Nederlandse start-up Dick Moby niet stil gezeten. Inmiddels zijn de zonnebrillen van het duo ook bij Colette in Parijs te vinden.

Met verkooppunten zoals No.1 in Nederland en Your Store in België liggen de zonnebrillen inmiddels ook in Australië én in het wereldberoemde warenhuis Colette in Parijs. Op dit moment nemen oprichters Tim Holland en Robbert Wefers Bettink deel aan het NextLevel programma van Social Enterprise waarbij zij een investmentcase uitwerken om nieuwe investeerders te werven.
 
Wat begon als een kleine collectie met 4 klassieke retro modellen, is inmiddels uitgegroeid tot een collectie waar het merk in november twee nieuwe modellen aan toevoegt. Oprichters Tim en Robbert hebben beiden een achtergrond in design en ondernemerschap met een sterke visie op duurzaamheid. ‘We geloven in een toekomst waar kwaliteit en duurzaamheid hand in hand gaan. Onze zelf ontworpen zonnebrillen worden handgemaakt in Italië van een innovatief bio-plastic, gemaakt uit hernieuwbare grondstoffen’, aldus medeoprichter Tim Holland.


De ondernemers besteden samen met de Surfrider Foundation 10% van de omzet om het probleem van de plastic vervuiling in de oceaan aan te pakken.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch