Marketing Nieuws

Duitse voetbalclubs gaan voor Nederlandse merchandise

Duitse voetbalclubs gaan voor Nederlandse merchandise 15-05-2012 -
De vele honderdduizenden fans van topclubs Borussia Dortmund en Bayern München zullen de komende jaren voorzien worden van merchandise die in Nederland is ontwikkeld: het Nederlandse bedrijf IEPC mag een reeks aan artikelen gaan leveren aan deze topclubs. IEPC oprichter/eigenaar Edwin den Hartog: ‘Het is de oogst van ruim vier jaar zaaien.’
 

IEPC, ontwikkelaar en leverancier van merchandising producten, is al actief op de omvangrijke Duitse markt. Den Hartog: ‘En in die markt is voetbal extra interessant. De fans hier geven veel geld uit aan clubartikelen. Alleen al Borussia Dortmund, waarvoor we zo’n 25 nieuwe producten gaan ontwikkelen, heeft 600 fanclubs en 80.000 mensen per thuiswedstrijd. Voetbalfan zijn, is in Duitsland een ‘way of life’. De omzet in merchandise is dan ook enorm, een veelvoud van de topclubs hier.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee
RSS feed van de Bureau Nieuws pagina

Bureau Nieuws

RSS feed van de Media Nieuws pagina

Media Nieuws

RSS feed van de Financieel Nieuws pagina

Financieel Nieuws