Duurzaam zet door

04-11-2014 (07:51) - Marketing

Steeds meer consumenten vinden het belangrijk om duurzamer te eten. Ook is de consumptie van duurzame producten flink toegenomen. 
 
Toch let tweederde bij het boodschappen doen vaak niet op of eten duurzaam is, zo blijkt uit het GfK-onderzoek ‘Duurzaam eten’ dat in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever is gehouden. 
 
Bij het boodschappen doen let een derde van de consumenten er ook daadwerkelijk op of het eten duurzaam is. Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs. 
 
De supermarkt wordt door consumenten het vaakst bezocht om duurzame producten te kopen gevolgd door de speciaalzaak, boer, biologische winkel en markt. Voor 69% van de consumenten betekent duurzaam eten vooral zo min mogelijk eten weggooien, 61% vindt het belangrijk dat dieren een beter leven hebben gehad. 
 
Ook laat het onderzoek zien dat duurzaam eten de afgelopen jaren belangrijker is geworden. Vier op de tien consumenten is de afgelopen twee jaar duurzamer gaan eten. 30% verwacht de aankomende twee jaar meer duurzame producten te kopen.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch