Fairtrade op het werk

09-09-2010 (09:56) - Marketing

Het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade is goed bekend in Nederland. Consumenten weten duurzame producten steeds beter te vinden tijdens de dagelijkse boodschappen. "In de bedrijfscatering liggen echter nog veel kansen voor Fairtrade producten. De Nederlander drinkt op jaarbasis gemiddeld 150 liter koffie en 113 liter thee. Dat zijn gemiddeld vijf koppen per dag die grotendeels op het werk worden geconsumeerd. Werknemers in Nederland kunnen tijdens het nuttigen van een kop koffie en de lunch het verschil maken voor veel boeren in ontwikkelingslanden", aldus Peter d’Angremond, directeur Stichting Max Havelaar. Bedrijven die op 26 oktober een originele Fairtrade activiteit organiseren, zoals een koffiebreak, lunch of borrel waarbij Fairtrade producten centraal staan, maken kans op een Fairtrade@Work award. Met behulp van onderstaande criteria zal de jury beoordelen welke bedrijven er winnen in de categorieën werkgevers, werknemers en cateraars.

De beoordelingscriteria
- originaliteit
- aantal Fairtrade producten dat wordt gebruikt bij de actie
- aantal mensen dat meedoet
- structurele opname van Fairtrade producten in het assortiment
- ondersteuning van de actie met promotiematerialen
 


Bureaus

Media

Economisch