Game moet groene kennis jongeren vergroten

04-12-2012 (00:00) - Marketing

Rank a Brand introduceert een interactief spel over duurzaamheid: de Naked Truth Game. Op een eigentijdse, speelse manier wil de grootste merkvergelijker op duurzaamheid haar kennis over dit onderwerp overbrengen aan jongeren. Afgelopen donderdag bleek uit onderzoek dat een meerderheid van de jongeren duurzame producten belangrijk vindt. Het ontbreekt echter aan kennis om hier ook naar te kunnen handelen. De Game, die gespeeld kan worden via Facebook, helpt jongeren duurzame keuzes te maken.
 
De Naked Truth Game is te vinden op de homepage van www.rankabrand.nl en is te spelen via Facebook. Het spel geeft inzicht in de impact van populaire merken op milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden. Een gemist antwoord kost een kledingstuk, dus het is de uitdaging om je vrienden zo snel mogelijk in hun hemd te zetten. Ondertussen steek je veel op over duurzaamheid. Deze kennis kan worden meegenomen bij de volgende aankoop van een populair merk.
 
Oprichter Niels Oskam vindt het belangrijk om juist jongeren te bereiken. ‘Zij zijn de consumenten van morgen. Ze onderkennen het belang van duurzaamheid, maar weten niet altijd hoe het met hun merk is gesteld. Met deze Game bereiken we de jonge doelgroep op een speelse manier. En onze mobiele app maakt een snelle check van je volgende aankoop mogelijk tijdens het shoppen.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch