Grand’Italia organiseert Grand’Amici Diner

10-08-2012 (08:34) - Marketing

Eind augustus vindt het grootste vrienden-event van Nederland plaats: Het Grand’Amici Diner. Het Italiaanse merk Grand’Italia organiseert dit event in het Amsterdamse Westerpark om Nederlandse vrienden te inspireren voor ‘the Italian way of life’. In Italië zijn een lekker diner en een goed glas wijn de beste ingrediënten voor een gezellig en persoonlijk samenkomen met vrienden. Grand’Italia geeft maarliefst 300 vrienden de kans om te proeven van deze ingrediënten en hun vriendschap te vieren. Vrienden maken kans op een plekje aan tafel door een foto te uploaden op Facebook of de website van het merk.
 
Grand’Italia wil met de Grand’Amici campagne in augustus Nederlandse vrienden stimuleren vaker persoonlijk met elkaar af te spreken. Reden hiervoor zijn de resultaten uit een representatief onderzoek van het merk naar de beleving van vriendschappen. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 83% van de Nederlanders zijn vrienden vaker in het echt wil zien. 
 
Het Italiaanse merk laat Nederlanders graag genieten van al het moois wat Italië ons te bieden heeft. Volgens Martin Verdult, Managing Partner bij reclamebureau Cooper + Cross, sluit dit diner naadloos aan bij de consumer insight dat we tegenwoordig vaker met vrienden aan tafel willen. ‘Het is mooi dat we iets concreets toe kunnen voegen aan het dagelijks leven van de consument en een stukje van het Italiaanse leven naar Nederland kunnen halen’, aldus Martin Verdult.
 
Alle vriendengroepen van Nederland worden door het Italiaanse merk uitgedaagd om een vriendenfoto te uploaden vóór 24 augustus. Online, op social media en via PR worden vrienden opgeroepen elkaar op te geven om kans te maken op het Grand’Amici Diner op 26 augustus in het Westerpark in Amsterdam. 
 
Creatie: Cooper + Cross
Media: Mediaxplain*

Social: 3sixtyfive 


Bureaus

Media

Economisch