Grote make-over bol.com

21-08-2014 (07:50) - Marketing

Top of flop? De site van bol.com is sinds gisteren voorzien van nieuw design. De afgelopen jaren voerde de webwinkel al meerdere designveranderingen door. Zo werd onlangs nog de navigatiebalk aangepast. 
 
Het nieuwe design sluit aan bij het toenemend gebruik van tablet en de transformatie van mediawinkel naar een winkel met tientallen speciaalzaken, waarbij inspiratie en beleving meer centraal staan.
 
Met name het nieuwe lettertype en kleuraanpassingen moeten de winkel een rustigere en ‘warme’ uitstraling geven, zodat producten nog beter tot hun recht komen en er meer ruimte is voor inspiratie en beleving. 
 
De functionele en zakelijke stijl heeft plaatsgemaakt voor een neutralere basis met minder kleur. Hierbij heeft de interface een minder dominante rol en is de functie juist meer ondersteund. Dit betekent minder kaders en meer ruimte en wit. 
 
De herkenbare blauwe kleur blijft de kleur van bol.com, maar wordt vooral ingezet als accentkleur. De veranderingen zijn onder andere terug te zien op de productpagina’s en in het ‘koopblok’. Met nieuwe elementen, zoals verschillende lijstpagina’s en inspiratiepagina’s, biedt het design de mogelijkheid iedere winkel de juiste sfeer en beleving te geven. Daarnaast verhogen de extra witruimte en ruime opzet van de pagina’s het gebruiksgemak, ook voor tablets. Voor het winkelen via smartphones ontwikkelde bol.com al eerder een aparte mobiele website die reeds geoptimaliseerd was voor touch-gebruik.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch