Havas: Sponsoren verbeteren beleving van festivals

08-06-2012 (08:51) - Marketing

Uit een nieuw onderzoek, uitgevoerd door Havas Sports & Entertainment, blijkt dat de beleving van een festival onder bezoekers verbeterd wordt door de  aanwezige merken. Het onderzoek toont aan dat 65% van de festivalgangers gelooft dat merken de festivalbeleving versterken; 60% interacteerde met twee of meer merken tijdens het festival en 85% stond zeer positief tegenover de merkactivatie die ze ondervonden.  
 
De zichtbaarheid van sponsoren tijdens festivals is hoog, fans herinneren zich  6 van de 10 merken, zo blijkt uit het onderzoek. Bovendien geeft  36% van de festivalgangers aan dat zij een product van een aanwezig merk, na het ondergaan van de merkactivatie, eerder zouden aanschaffen.
 
Fredda Hurwitz, Global VP Strategic Planning, Marketing & Communicatie, Havas Sports & Entertainment: ‘Ons onderzoek ontkracht de gedachte dat muziekfestivals een ‘gevaarlijke arena’ vormen voor sponsoring. Sterker nog, het stelt dat merken een welkome aanvulling zijn op de festivalbeleving,  als het merk een activatie biedt die waardetoevoegend is.'
 
Hurwitz: 'Dit onderzoek in combinatie met onze eigen ervaring in het ontwikkelen van campagnes voor diverse merken in muziek, zoals Orange en Coca-Cola, resulteert er in dat wij merken die een festival willen sponsoren kunnen aanbevelen om  een spannende en verrassende beleving te creëren voor fans om zodoende de ‘wow-factor’ te  genereren. Festivalgangers hebben passie voor muziek, maar gaan in de eerste plaats naar festivals om unieke momenten met vrienden te beleven. Alleen sampling of een simpele promotie trekken de aandacht niet meer.’ 

Reacties

Mooi en goed dus dat we met 100% NL zo goed zichtbaar zijn bij Zand en de Toppers dus!
Daan Huisman @ 08-06-2012 21:45 uur

Bureaus

Media

Economisch