HEMA en BrandBase vieren feestje

17-11-2014 (07:37) - Marketing

HEMA is de afgelopen week voor de zevende maal uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland. De winkelketen greep het moment aan om de biologische variant van de even onmisbare HEMA rookworst in het zonnetje te zetten. 
 
Activatiebureau BrandBase bedacht een opvallende pr-stunt en online activatie om het feestelijke moment optimaal te delen. Het bureau trok een weiland in en maaide een HEMA rookworst ter grootte van 5 hectare in een biologisch akkerland bij Schiphol.
 
Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kan van grote hoogte het Nederlandse icoon zien. HEMA creëert zo een Hollands ‘Hello – Goodbye’ moment: nog één keer zien reizigers wat zij volgens het rapport het meest zullen gaan missen of wat zij bij aankomst eindelijk weer kunnen proeven. De biologische rookworst wordt duurzaam gemaakt, dus dat doet BrandBase ook bij de megarookworst: van het gemaaide gras wordt later papier en mandjes gemaakt. Van de activatie werd een 'making of' film gemaakt, met de échte boer in de hoofdrol.
 
Aanvullend ontwikkelde BrandBase een online spel. Op de Facebookpagina van HEMA staat de foto van de megarookworst op een biologische akker. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch