Klantcontact op 1

30-09-2014 (07:51) - Marketing

Klantcontact is bij driekwart van de grootste organisaties het belangrijkste aandachtspunt. De markt voor marketingopleidingen en salestrainingen weer in de lift, zegt NIDAP.
 
Bureau NIDAP peilt jaarlijks de bestedingen aan opleidingen en trainingen jaarlijks en ziet na jaren van daling weer een toename van het aantal organisaties dat marketing opleidingen en sales trainingen laat volgen door personeel. 
 
Het bureau ziet een stijging van 10% in het aantal organisaties dat salestrainingen inkoopt. Voor marketingopleidingen is dat 8,5%. In de afgelopen recessie jaren is juist sterk bezuinigd op sales trainingen. 
 

Onderzocht is welke thema’s spelen en hoe hier door middel van opleiding, training en coaching mee om wordt gegaan. Binnen zes op de tien organisaties spelen ontwikkelingen op het gebied van verkoop en klantcontact. Bij de grootste organisaties met meer dan 3000 werknemers is dat nog het meest (76%).  


Bureaus

Media

Economisch