MADE.COM wil Nederlandse designmarkt veroveren

22-08-2014 (07:41) - Marketing

Het Engelse online designmerk MADE.COM heeft haar Nederlandstalige website gelanceerd. Het merk opereert enkel online en haalt zo alle onnodige tussenkanalen van het productie- en distributieproces eruit. 
 
Hierdoor worden consumenten direct aan de designers en fabrikanten gekoppeld. Ning Li, co-founder en CEO: ‘Door alle tussenstappen in het productieproces zoals agenten, importeurs en de winkels – die allemaal een marge pakken-  betaal je als klant vaak onnodig veel geld. Wij willen klanten dit deel besparen en bieden origineel design aan voor betaalbare prijzen.’
 
MADE.COM is in staat om twee collecties per week te lanceren. Door gebruik te maken van de verkregen online data kunnen de minder populaire producten sneller uit de collectie worden gehaald. Hierdoor wordt het aanbod continu geoptimaliseerd.
 
Het bedrijf werkt met meer dan 50 wereldwijd nieuwe en gevestigde designers, zoals Studio Putman en John Stefanidis. De producten worden gemaakt op de plek waar het voor zowel het design als de consument het meest logisch is. 

Het concept is in 2010 gelanceerd in Engeland door Ning Li (CEO), Julien Callède (COO) and Chloé Macintosh (Creative Director). MADE.com is de afgelopen jaren uitgerold in Frankrijk en Italië en zal na Nederland nog lanceren in Duitsland later dit jaar. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch