Mastercard onderzoekt onze cadeauwensen

05-12-2014 (07:45) - Marketing

De waarde van een cadeau is voor Nederlanders nauwelijks van belang. Dat blijkt uit onderzoek naar de cadeauwensen van Nederlanders tijdens de feestdagen, uitgevoerd door MasterCard. 
 
Wat blijkt? De persoonlijke aandacht bij het uitkiezen van een cadeau is veel belangrijker. Slechts 1% van de ondervraagden gaf toe dat een duur prijskaartje een rol speelt in de waardering van een cadeau. Nederlanders vinden het belangrijker dat een cadeau persoonlijk is (74%), dat het precies is wat we wilden (66%), of dat het juist onverwacht is (59%). Ook vindt 43% het belangrijk dat de gever het cadeau met aandacht heeft uitgezocht.
 
De meesten van ons stellen het niet zo op prijs om geld te krijgen als cadeau, bijvoorbeeld voor Sinterklaas of Kerst. 22% van de ondervraagden vond een envelop met geld een ondoordacht en onverschillig cadeau. Je kunt het echter bonter maken: met 63% is een goudvis het meest achteloze cadeau, gevolgd door een stofzuiger (43%).
 

 


Bureaus

Media

Economisch