McDonald’s-iconen als pictogram

18-02-2015 (07:33) - Marketing

Sinds gisteren is een opvallende campagne van McDonald’s te zien. Waar doorgaans foto’s van de Big Mac de billboards en abri’s sieren, domineren de bekendste producten nu als pictogrammen het straatbeeld. 
 
In 2014 heeft McDonald’s met de ‘No logo’-campagne laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald’s. Nu gaat McDonald’s een stapje verder door haar populairste producten te veranderen in Picto’s.
 
Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam kunnen consumenten er niet omheen.
 
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch