Merken maken verwachting niet waar

10-07-2014 (07:47) - Marketing

Een onderzoek van FleishmanHillard en Lepere Analytics wijst uit dat een forse ‘authenticiteitskloof’ tussen verwachtingen en ervaringen van Nederlandse consumenten rondom 160 grote merken. 
 
De grootste negatieve kloof tussen de verwachting en ervaring van de consument is zichtbaar op het gebied van innovatie. Niet alleen toont het onderzoek op welke punten merken onder verwachting presteren, maar ook waar de verwachting wordt overtroffen. Zo blijkt de Nederlandse consument blij verrast met de hoge snelheid en service van pakketbezorging na online winkelen.
 
Het Authenticity Gap-onderzoek is gehouden onder zogeheten expertconsumenten met een voorspellende waarde voor het grotere publiek. Deze expertconsumenten zijn zorgvuldig geselecteerd vanwege een meer dan gemiddelde interesse in, kennis van of betrokkenheid bij een specifieke sector. 
 

Rosalinde van de Wall, Managing Director FleishmanHillard: ‘Bedrijven kunnen over zichzelf zeggen wat ze willen, maar als de ervaringen niet in lijn zijn met wat er beloofd wordt, loopt men business mis. Al jaren helpt FleishmanHillard succesvol bedrijven bij het herstellen, beschermen en bouwen van hun reputatie. Dit onderzoek geeft meer dan ooit gefundeerd richting aan reputatie- en brandmanagement.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch