Nieuwe lichting designers MOAM collective

19-02-2015 (07:37) - Marketing

Na de succesvolle eerste editie van MOAM collective start een nieuwe groep jonge designers aan de tweede editie van MOAM collective. 
 
Vijf getalenteerde designers vanuit verschillende academies in Nederland werken tezamen aan één collectie die ze midden 2015 zullen presenteren aan de buitenwereld. 
 
Het collectief wordt gecoacht door de grote namen uit de Nederlandse industrie. Nieuwe namen die zich dit jaar inzetten voor MOAM zijn onder andere Viktor&Rolf, KLM en Philips. Dit jaar zal het proces in het teken staan van innovatie, duurzaamheid, craftmanship en samenwerken.
 
Voor deze tweede editie heeft het team van Stichting MOAM vijf jonge designers geselecteerd, die allen cum laude zijn afgestudeerd, maar hun droombaan –mede door de crisis- nog niet vonden. Van de acht designers uit de eerste editie, hebben er nu zes een baan in de Nederlandse mode-industrie.
 
De designers van MOAM collective 2 zijn Anbasja Blanken (HKU), Barbara Langendijk (ArtEZ), Maartje Peeters (AMFI), Tijme Veldt (Rietveld) en Hanna Wouda (KABK).
 
MOAM is een multidisciplinair platform, opgericht door Martijn Nekoui, dat jong creatief talent koppelt aan iconische namen uit de Nederlandse mode-industrie. MOAM werkte onder andere samen met Viktor&Rolf, Frans Molenaar, HEMA, Doutzen Kroes, FOAM en de Bijenkorf.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch