Nog één zomerbericht

12-08-2014 (07:51) - Marketing

Nu een deel van de Nederlanders weer langzamerhand terugkeert van vakantie in het buitenland, schieten allerhande onderzoekjes als paddenstoelen uit de grond. Ons fotografeergedrag is zo’n zomers thema.
 
Twee derde van de Nederlanders kan niet zonder foto’s als aandenken aan de vakantie en vindt het belangrijk om vakantiekiekjes te maken. Slechts één op de tien Nederlanders geeft aan helemaal geen vakantiefoto’s te maken. Familie, natuur en het straatbeeld zijn de meest gefotografeerde onderwerpen. 
 
Meer dan de helft van de Nederlanders verwerkt zijn vakantiefoto’s in een tastbaar aandenken. Het maken van een fotoboek is de populairste manier om de vakantieherinneringen te verwerken (25%), zo blijkt uit het jaarlijkse zomeronderzoek van Albelli, een specialist in fotoproducten, onder ruim 1000 respondenten.  
 

Hoewel selfies tegenwoordig gemeengoed zijn, zijn deze amper op de vakantiefoto’s terug te vinden. Een zonsondergang of –opkomst en dieren kunnen op meer interesse rekenen.  


Bureaus

Media

Economisch