Papieren folder nog steeds geliefd

20-05-2015 (07:33) - Marketing

Met een totaalbereik van 12,7 miljoen lezers is de huis-aan-huis folder nog steeds een krachtig medium, 96% van de Nederlanders leest wel eens een folder. 
 
Opvallend is de groei van het gebruik van folder apps. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen. De papieren folder blijft echter onverminderd populair: de folder heeft een netto bereik van 11,3 miljoen mensen. 
 
Na het lezen van een papieren folder komt meer dan 80% in actie. Voor ruim de helft van de Nederlanders (53%) zou het een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM.
 

De NOM Folder Monitor geeft inzicht in het bereik en het effect van folders (zowel huis-aan-huis als digitaal) op de consument. Bovendien maakt de NOM Folder Monitor het mogelijk om verschillende mediatypen met elkaar te vergelijken. 


NOM

Bureaus

Media

Economisch