Porsche-reclame tentoongesteld

17-08-2012 (08:46) - Marketing

Een elegante handschoen, een poedel, een jachtgeweer: van 4 september tot en met 4 november stelt het Porsche Museum het werk van de veelzijdige schilder en grafisch ontwerper Hanns Lohrer (1912 - 1995) uit Stuttgart tentoon. 
 
Lohrers werk gaat veel verder dan auto’s alleen. In de jaren vijftig en zestig speelde Lohrer een hoofdrol in de visuele identiteit van het merk Porsche. Deze speciale tentoonstelling in het Porsche Museum is een eerbetoon aan de tijdloze kwaliteit van Lohrers werk, dat een blijvende bijdrage leverde aan het positieve imago van de toen nog jonge sportautofabrikant. Tijdens de tentoonstelling is onder meer een selectie te zien van de posters die Lohrer aan het einde van elk jaar maakte en waarop hij de sportieve successen van Porsche visualiseerde. 

Een hoogtepunt in de Porsche-reclame is onder meer de serie posters die Lohrer in 1961 maakte van de Porsche 356, waarop het model te zien is in de sfeer van sporten als golf, jagen en paardrijden. De felle kleuren van de sportuitrusting domineren steeds de op kleine schaal afgebeelde sportauto, wat kenmerkend is voor de prestigieuze Porsche-reclames uit die tijd. 


Bureaus

Media

Economisch