Shazam, Sky Radio en Bavaria gaan interactief

11-07-2014 (07:59) - Marketing

Sky Radio en Shazam starten op initiatief van Mindshare een samenwerking. Het radiostation en de mobiele muziekherkenning app introduceren samen met Bavaria de eerste interactieve radiocommercial. 
 
Op aangegeven tijdstippen hoort men de radiocommercial van Bavaria 0.0% Radler, waarna luisteraars door het gebruik van Shazam kans maken op een vakantie naar het Bavaria Radler Easy Island. Het is de eerste keer in Nederland dat een radiozender op deze manier met Shazam samenwerkt. Met de innovatie verhoogt Sky Radio de attentiewaarde van radiocommercials.
 
Ruud de Langen, CEO Mindshare: ‘We zien het als onze taak om telkens met originele oplossingen voor onze klanten te komen. Mindshare heeft wereldwijd al een partnership met Shazam. Dat we nu luisteraars kunnen activeren rondom de Sunny song in de Bavariacommercial is nieuw in Nederland en een mooi bewijs van teamwork en innovatie met onze partner Sky Radio’.
 

De actie is van maandag 28 juli tot en met zondag 3 augustus te horen bij Sky Radio. 


Bureaus

Media

Economisch