Specsavers-hoortesten op zomerfestivals

22-07-2014 (07:52) - Marketing

Specsavers voerde het afgelopen weekend gratis hoortesten uit en deelde gehoorbescherming uit op het Rotterdam Unlimited Festival om bezoekers bewust te maken van de gevaren van te harde muziek.
 
Het festivalseizoen is in volle gang en vindt gretig aftrek bij de gemiddelde Nederlander: ruim een derde zegt 1 tot 3 keer per jaar een festival te bezoeken. Bij jongeren onder de 30 jaar geldt dit zelfs voor bijna de helft (46%). Ondanks de populariteit van festivals zijn er veel bezoekers die zich ergeren aan de hoge prijzen, lange rijen voor het toilet en te harde muziek. 
 
Zo vindt maar liefst 82 procent het geluid op muziekfestivals vaak te hard staan. Bovendien heeft 59 procent na een festivalbezoek soms last van zijn oren. Dit blijkt uit een onderzoek van Specsavers onder 1.000 Nederlanders, voor de keten reden om festivalbezoekers daar attent op te maken. 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch