Tien designers aan de slag voor Volvo

14-07-2014 (07:56) - Marketing

Met de Volvo Design Challenge daagt Volvo jonge en gedreven designers uit een ontwerp te creëren, geïnspireerd op het merk en de XC60. De tien beste inzendingen zijn bekend.
 
Deze designtalenten mogen hun ontwerp onder professionele begeleiding verder ontwikkelen. De eindresultaten worden geëxposeerd tijdens de Dutch Design Week 2014, waarbij Volvo als automotive partner prominent aanwezig is. 
 
De tien beste inzendingen van de Volvo Design Challenge zijn:
 
Kim Beekmans - Memories in movement
Youp Boelen, Jan van Ackeren, Maurice Schill, Miguel Guera - REK
Annika de Boer - The adventurers hammock
Roos Gomperts & Aukje Fleur Janssen - Blur
Lenneke Langenhuijsen & Brecht Duijf - Patina
Victoria Ledig - Precious skin 2.0
Hanneke de Leeuw - SOLO, moving apart together
Lex Pott - Volvo True Colours
Tomm Velthuis - XC60 Wannabe
Mianne de Vries - Capture vase
 
De tien genomineerden ontvangen van Volvo elk een productiebudget en mogen hun ontwerp onder professionele begeleiding verder ontwikkelen. Hun werk krijgt een podium tijdens de Dutch Design Week 2014 (DDW), die van 18 tot en met 26 oktober plaatsvindt in Eindhoven. 
 
De talenten exposeren hier samen met de gerenommeerde designers Niels van Eijk en Miriam van der Lubbe, die voor Volvo een unieke collectie ontwerpen. Tijdens DDW wordt ook de winnaar van de Volvo Design Challenge bekend gemaakt. Deze ontwerper wint een geldbedrag.
 

 


Bureaus

Media

Economisch