Top Notch op Fernandes
17-07-2014 (07:50) - Marketing
Het wordt nog tropischer in ons land. Om de smaak van het culturele erfgoed en de Surinaamse muziek in Nederland onder de aandacht te brengen, lanceren frisdrankmerk Fernandes en platenlabel Top Notch het initiatief Sranan Gowtu (Surinaams Goud).
De samenwerking behelst onder andere het uitbrengen van verzamelalbums, remixes, videoclips en events met muziek van de Surinaamse helden van vroeger. UM bedacht de media- en contentstrategie voor deze samenwerking, influencerbureau Biko koppelde Top Notch en Fernandes en ontwikkelde het PR & influencer traject.
De campagne brengt alle elementen uit het partnership samen: twee verschillende commercials waarin de muziek van Sranan Gowtu als backbone dient, drie nieuwe videoclips waarin Fernandes en Top Notch samen aan de regie stonden, twee korte documentaires, Spotify/Fernandes playlists met muziek van de Surinaamse helden, advertorials en editorials op de belangrijkste influencers websites, Facebookactivaties en offline diverse festivals & events. Daarnaast zet Fernandes Shazam in als muzikale ondersteuning bij haar cinema spot. Een innovatieve samenwerking die in Nederland nog niet eerder is opgezet.