Van Eijk & Van der Lubbe druk met Volvo

24-07-2014 (07:47) - Marketing

Van Eijk & Van der Lubbe zijn druk doende met de designcollectie geïnspireerd op Volvo en de Volvo XC60 waarbij de ontwerpers de identiteit van het automerk vertalen naar een serie intelligente ontwerpen. 
 
De Design Collection maakt deel uit van het project Design Moves Us waaronder ook de Design Challenge valt, een competitie voor jong ontwerptalent. Een internationale jury nomineerde de tien ontwerpers die strijden in de finale van de Design Challenge. Tijdens de Dutch Design Week Eindhoven (18 - 26 oktober) zijn de ontwerpen van Van Eijk & Van der Lubbe en van de ontwerptalenten voor het eerst te zien.
 
Welke rol speelt de auto in de maatschappij van de toekomst? Hoe ziet een auto er uit wanneer deze automatisch bestuurd wordt? Wat gebeurt er met de auto als vervoer belangrijker wordt dan bezit? Zo luiden enkele van de uitgangspunten die ontwerpers Niels van Eijk en Miriam van der Lubbe leiden in de ontwikkeling van hun Design Collection geïnspireerd op het Zweedse automerk. Het uiteindelijke ontwerp sluit aan op het DNA van Volvo en bevraagt daarnaast de toekomst van het merk.
 

 


Bureaus

Media

Economisch