Verloren klantenpasjes als campagnetool

14-08-2014 (07:51) - Marketing

Ergens in Rotterdam liggen de komende weken ‘verloren’ klantenpasjes klaar voor willekeurige voorbijgangers. Met die pasjes is telkens 50 euro te verdienen. Maar wie of wat zit er achter?
 
Achter de actie zit de Nederlandse app PasNL, die hiermee inhaakt op de uit de Verenigde Staten overgewaaide hype Hidden Cash. In plaats van papiergeld, is er door de app dus een klantenpasje neergelegd. Het effect blijft hetzelfde. Via aanwijzingen gaan consumenten op zoek naar de pas en wie hem als eerste vindt, wint geld. Door het downloaden van de app PasNL krijgen consumenten steeds als eerste aanwijzingen waar de pas precies te vinden is. 
 
Via de Facebook-pagina van de app kan dat ook, maar de tips uit de app geven een uur kostbare voorsprong. Als de pas verzilverd is, plaatst de winnaar een foto op Twitter en Facebook en wordt er weer een nieuwe pas neergelegd. In Rotterdam zal op die manier zeker acht keer geld worden weggegeven.   

Het bedrijf achter de app, DBF uit Capelle aan den IJssel, overweegt bij succes soortgelijke acties te houden in Amsterdam en Utrecht. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch