Volkswagen luistert het best

04-09-2014 (08:48) - Marketing

Volgens 41% van de Nederlanders luistert Volkswagen het best naar de mening van haar klanten. Gevolgd door Volvo en Toyota van in totaal 15 voorgelegde automerken.

Dit blijkt uit de ‘Luistermonitor Automerken 2014’ uitgevoerd door onderzoeksbureau MWM2 onder ruim 500 consumenten.
Volkswagen wordt gezien als het automerk dat het best luistert naar haar klanten. Het geheim van Volkswagen zit volgens de Nederlander in zijn innovativiteit en het rekening houden met de wensen van de klant.
Mitsubishi luistert volgens de deelnemers van het onderzoek het slechtst naar haar klanten (luisterscore van 17%).
 
Om het gevoel te krijgen dat een automerk naar zijn klanten luistert, vindt een kwart van de ondervraagden dat automerken proactief moeten vragen hoe tevreden dan wel ontevreden men is. Bijna de helft hiervan geeft aan het liefst onderzoeken of vragenlijsten te gebruiken om zijn (on)tevredenheid te uiten. Twee tiende geeft aan dit het liefst per email te laten blijken.
Naast het uitvragen van klanttevredenheid is het als organisatie belangrijk klachten goed af te handelen (16%) en snel en correct vragen van klanten te beantwoorden (14%).


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch