Vrouwen heersen in digitale toekomst van retail

03-04-2014 (08:16) - Marketing

De toekomst van retail zal gevormd worden door een wereld vol ‘digitale mensen’ en grote steden, overheerst door vrouwen. Dit voorspelde een vooraanstaand econoom tijdens het Internationale Marketing Forum van TCC in Berlijn, waar een panel van experts de toekomstige winkeltrends besprak. 
 
‘Door digitalisering zijn de regels voor het benaderen van consumenten veranderd’, aldus Michael Ioakimides, CEO van TCC. ‘De macht van digitale consumenten en de trend waarbij kopers afgaan op elkaars aanbevelingen hebben ervoor gezorgd dat deze moderne variant van mond-tot-mondreclame een van de belangrijkste strategische doelstellingen is geworden. Het lijkt voor een detailhandelaar misschien ingewikkeld om in een digitale wereld mond-tot-mondreclame voor elkaar te krijgen, maar eigenlijk is dat heel simpel – klanten moeten emotioneel worden beloond. Als retailers elke stap voor de winkelende klant leuk en gemakkelijk maken, kunnen ze het winkelen veranderen van ‘iets wat nu eenmaal moet’ in een prettige, lonende ervaring.’
 

 


Bureaus

Media

Economisch