95 voorbeelden hoe online advertising niet moet
20-07-2016 (13:41) - Marketing
Hoe bereik je volgens Google zelf nou zo goed mogelijk je klanten? Daan van den Berg vloog speciaal in vanuit Google Headquarters Dublin om de relaties van Team Nijhuis afgelopen zaterdag in Oldenzaal bij te praten tijdens de eerste Journey of Joy. Zijn voornaamste tip: geef je geld niet alleen uit aan conversie, werk ook aan je brand awareness.
Volgens Google's Daan van den Berg is het zonde om je alleen maar op die conversie te richten. Je mist zo essentiële fases in de customer journey en uiteindelijk dus klanten en omzet. Want als mensen niet eens aan je denken, hoe gaan ze je dan zoeken? Google werkt met vier fases in de customer journey: See (Zie en ken mijn bedrijf), Think (overweeg mijn producten of diensten), Do (Koop mijn producten of diensten) en Care (Klantloyaliteit). 'Mensen moeten na gaan denken over je merk, daarom moet je niet alleen investeren in conversie, maar ook geld uitgeven in de See- en Thinkfase', aldus Van den Berg.
gratis quickscans
Team Nijhuis was de organisator van de eerste Journey of Joy. Dit bureau werd in 1973 opgericht als traditioneel reclamebureau. De eerste contacten met Google gelegd werden in 2010 gelegd. Zes jaar later isTeam Nijhuis voor Google als Google Premier Partner één van de topbureaus om mee te werken. Team Nijhuis heeft afgelopen jaar 587 gratis Google Quickscans uitgebracht. Bedrijven kunnen gratis hun Google AdWordscampagne laten reviewen op www.teamnijhuis.nl/zoekmachine-adverteren.
zero-tolerance
Gerben Lievers, eigenaar en strategy director van Team Nijhuis over het event: 'Er waren zaterdag meer dan 100 bezoekers. Naast de speeches waren er ook drukbezochte workshops. We hebben de naam van het event inmmiddels geclaimd en we zullen volgend jaar zeker met een tweede editie komen. Ook dan zullen we weer uitdragen dat het essentieel is om relevant & authentiek te zijn, want er is zero-tolerance voor digital failure. Aanmelden kan nu al via een e-mail alert op http://journey.teamnijhuis.nl/
hoe het niet moet
Meer naar aanleiding van de eerste Journey of Joy op het blog '95 voorbeelden hoe online adverteren niet moet'. Lievers: 'Veel grote merken snappen dat zij aanwezig moeten zijn in elke fase van het aankoop- en oriëntatietraject, maar juist deze merken maken de grootste fouten waardoor er imago-schade ontstaat.'