Achmea biedt premiekorting bij delen van data

05-10-2015 (10:07) - Marketing

13.25 uur - Achmea, verzekeraar bekend van merken als Centraal Beheer, FBTO en Zilveren kruis wil klanten premiekorting gaan bieden bij het delen van data. 
 
Het gaat dan bijvoorbeeld om kastjes in de auto die je rijgedrag laten zien. Rijd je niet te hard, dan is het idee een korting te geven op je autoverzekering. Achmea is voor de kastjes in de auto in gesprek met TomTom die de techniek moet gaan bouwen.
 
Daarnaast beschikt de verzekeraar over data die veilig rijgedrag kunnen stimuleren. Zo weet Achmea op welke wegen vaker ongelukken gebeuren en op welke kruispunten zelden verkeersongevallen zijn. Met deze data kunnen mensen kiezen voor een veiligere route.  

Ook op andere gebieden wil de verzekeraar data van klanten inzetten om huizen veiliger te maken en de verzekeringspremie omlaag te krijgen. Zo wil Achmea een soort slimme thermostaat voor in huis aanbieden. Daar zitten onder andere rookmelders en koolmonoxide-alarmen in.  


Bureaus

Media

Economisch