Bierblik wordt bierglas

28-04-2016 (11:11) - Marketing

Bierbrouwer Bavaria en Marketingbureau Smaac lanceren een nieuwe ervaring in het bliksegment: het Bavaria blikglas. Door middel van een eenvoudig te bevestigen drinkrand krijgt een regulier bierblikje hiermee de drinkervaring van een glas. Vanaf 9 mei is het blikglas verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland.

Ralph Bongaerts, Marketing Manager Benelux van Bavaria: 'Een frisse kijk op het bliksegment heeft ons tot het blikglas gebracht. Het blikglas brengt twee voordelen samen: het gemak van een blikje en de kwaliteit van een glas. Het liefst drink je bier uit een glas en met het Bavaria blikglas is dat ook onderweg binnen handbereik. Een kleine innovatie die een groot verschil kan maken. Met het zomer- en festivalseizoen in het vooruitzicht zal het Bavaria blikglas ongetwijfeld veelvuldig van pas komen.'

3D printing
Marketingbureau Smaac bedacht het concept en was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van het blikglas. Tijdens de ontwikkeling is gebruik gemaakt van 3D Printing. Daarmee was het mogelijk om in korte tijd verschillende componenten te testen en te optimaliseren. Het blikglas is gemaakt van stootvast polycarbonaat dat bijna niet te onderscheiden is van echt glas. Door middel van een Bavaria blauwe afsluitring is het blikglas volledig waterdicht gemaakt.

Vanaf 9 mei ontvangt de consument bij aankoop van 2 sixpacks blik een blikglas cadeau. Tijdens Koningsdag trapte Bavaria de introductie van het blikglas af met een passende inhaker. 

 

Bureaus

Media

Economisch