Black Friday website offline 'door grote belangstelling'

27-11-2015 (10:45) - Marketing

Vandaag is het Black Friday – de eerste dag van massale kerstaankopen in de Verenigde Staten na Thanksgiving. Black Friday Nederland was tijdelijk offline ‘door de grote belangstelling’ die de aanbieder niet aan zou kunnen. 
 
De Nederlandse consumenten laten het wereldwijd populaire ‘Black Friday’ links liggen en kiezen er voor om massaal hun Sinterklaas-aankopen te doen op ‘Cyber Monday’, zo bleek laatst al uit onderzoek van marketing technologiebedrijf Criteo.  
 
Toch wordt het fenomeen in Nederland iets populairder. Dat is althans de strekking van Blackfridaynederland.nl. De website, die in het teken staat van aanbiedingen rondom de zwarte vijdag, lag 'wegens grote belangstelling' zelfs uit de lucht aan het begin van de dag. 
 
‘Dankzij overweldigde belangstelling is Black Friday Nederland tijdelijk offline!! Dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost’ – was vannacht te lezen op de Facebook-pagina van de aanbiedingenwebsite. Maar het zou natuurlijk ook gewoon een platte pr-stunt kunnen zijn. 

 


Bureaus

Media

Economisch