Bol.com experimenteert met augmented reality (AR)

09-02-2017 (16:15) - Marketing

Bol.com introduceert in samenwerking met INDG een gratis app waarmee meubels virtueel zichtbaar worden om klanten nog beter te helpen bij het maken van een goede keuze uit het bol.com woonassortiment.

Via de camera op een iPhone of iPad zijn populaire meubels uit de bol.com winkel te bekijken alsof ze in je eigen woonruimte staan.  De app gaat vooral uitkomst bieden bij het online aanschaffen van grotere en kostbare (woon)artikelen. 

De app bevat bij de lancering zo’n 120 meubels, waaronder tafels, banken, kasten, stoelen en fauteuils. Voor het gebruik van de app is alleen een iPhone of iPad nodig (2D weergave). Het is ook mogelijk om de artikelen via de app in 3D te bekijken, hiervoor moet de iPhone in een VR-bril geplaatst worden. In de komende maanden gaat bol.com verder experimenteren met de toepassing van AR in online winkelen.

Deze app voor bol.com is tot stand gekomen in samenwerking met INDG, bedenker van de app ‘Amikasa’. De app is gratis te downloaden via de woonwinkel van bol.com: bol.com/ar.  
Ook via de iTunes store kan de app, onder de naam ‘Amikasa & bol.com’, gedownload worden.


Bureaus

Media

Economisch