Deze 5 marketingbanen zijn upcoming

16-03-2017 (09:57) - Marketing

Recruiter Hays deed onderzoek naar banen in de marketingsector. Specifieker: Het bedrijf deed onderzoek naar banen die in opkomst zijn en kwam tot een interessante top 5.
 
1.    Multi Channel Optimizer
Als multi channel optimizer zorg je ervoor dat een campagne maximaal effect heeft. Dat doe je door alle marketingkanalen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Jouw doel: een optimale overall campagne. Je jaarsalaris ligt tussen de 65.000 en 70.000 euro.
 
2.    Digital Marketeer
De digital marketeer verdient meer (zo’n 75.000 euro) dan de multi channel optimizer, de populaire baan is daarom voor velen aantrekkelijker. Als digital marketeer ben je verantwoordelijk voor de online activiteiten die bijdragen aan de marketingdoelstellingen van een bedrijf. Alles draait hierbij om het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, vaak doormiddel van interactie en dialoog. 
 
3.    Market Insight Specialist
Een market insight specialist weet alle ins en outs van de markt waarin een bedrijf actief is. Hij of zij doet marktanalyses, -onderzoek en trendanalyses, weet alles over de doelgroep en is goed in het voorspellen van gedrag. Handigheid met data het interpreteren en vertalen van data met behulp van statistiek is een vereiste. Hier staat een vergoeding van 75.000 euro of meer tegenover
 
4.    Chief Marketing Officer
Als Chief Marketing Officer, oftewel CMO, ben je verantwoordelijk voor het bedenken, analyseren en uitrollen van de marketingstrategie van een bedrijf. Het doel van de afdeling waar jij de leiding over hebt is duidelijk: sales verhogen. Jaarsalarissen van 120.000 euro zijn voor deze functie geen uitzondering. Meer dan tien jaar werkervaring in leidinggevende functies is een vereiste.
 
5.    Brand Manager EMEA
Als Brand Manager of Product Manager ben je verantwoordelijk voor de strategie van een specifiek merk of product. Aan deze functie hangt vaak een afzetgebied, zoals de EU of Europa en het Midden-Oosten (EMEA). Je legt verantwoording af aan de CMO en stuurt zelf een team aan van uitvoerende marketeers. Voor een baan als Brand Manager is vijf tot zes jaar relevante ervaring vereist en het salaris kan oplopen tot 85.000 euro.
 

Bureaus

Media

Economisch