Digitale revolutie beïnvloedt strategie Nederlandse bedrijven

23-08-2016 (09:38) - Marketing

Maar liefst 86 procent van de Nederlandse bedrijven heeft een strategie die inspeelt op digitalisering. Deze categorie voert deze strategie ook uit. 10 procent heeft een digitaliseringstrategie, maar is nog niet bezig met de implementatie ervan. Slechts 3 procent heeft helemaal geen strategie en is ook niet van plan hier binnenkort mee aan de slag te gaan. Dit blijkt uit onderzoek van IDG, uitgevoerd in opdracht van OpenText.

 
Met name het managen van de informatie-explosie wordt genoemd als grote uitdaging. ‘De toename van (ongestructureerde) data binnen een organisatie is exponentieel. Het is belangrijk om grip te krijgen op deze aldoor groeiende informatiestromen, anders blijf je achter de feiten aanlopen’, zegt Ingrid Bosman, Sales Director Benelux bij OpenText. 
 
Verder het gebrek is aan gestandaardiseerde processen het ophelderen van organisatierollen en verantwoordelijkheden voor informatiemanagement genoemd als uitdaging. Bosman: ‘Hoewel we het in Nederland best aardig doen op het gebied van digitalisering, valt er nog een grote slag te maken om de uitdagingen te overwinnen en de voordelen van digitalisering volledig te benutten.’ Volgens 71% van de respondenten is het investeren in digitale transformatie belangrijk om efficiëntie, samenwerking en doorlooptijden te verbeteren en om de klanttevredenheid te verhogen.
 
 

Bureaus

Media

Economisch