Dorian van Rijsselberghe is Olympisch gezicht Samsung Galaxy S7

18-05-2016 (16:33) - Marketing

Brand New Live koppelt Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe aan Samsung Mobile. Het is de eerste sportmarketingcase van Brand New Live. De samenwerking heeft betrekking op de naderende Olympische Spelen in Rio de Janeiro, waar Dorian de grote kanshebber is. In 2012 won hij al goud tijdens de Olympische Spelen in Londen.

 
Dorian is het gezicht van de Olympische campagne #letsprogress voor flagships Samsung Galaxy S7, Samsung Galaxy S7 edge en de Gear VR. Brand New Live ontwikkelde voor deze campagne video-, virtual reality- en fotocontent in Rio de Janeiro. 
 
Belangrijk onderdeel is de virtual reality film die met Dorian is geschoten. Deze content stelt consumenten in staat een surfwedstrijd samen met Dorian op het water te beleven. De content wordt niet alleen beschikbaar gesteld voor consumenten; er zullen in winkels en op publieke events in Nederland ook virtuele surfsimulators worden geplaatst zodat men de Olympische race in virtual reality kan beleven.
 

Bureaus

Media

Economisch