Drukke eerste editie Netflix & Chill Festival

17-08-2016 (09:18) - Marketing

Aanstaande zaterdag 20 augustus vindt het eerste Netflix & Chill Festival gehouden in Amsterdam. De belangstelling voor het evenement is groot, het is volledig uitverkocht. In totaal werde er ruim 2000 kaarten verkocht.
 
Het festival is ontstaan nadat een Facebook evenement genaamd Netflix & Chill Festival viral ging en tienduizenden mensen zichzelf op aanwezig hadden gezet. Na dit succes zagen Denzel Zurburg en Bas van Wersch, de twee bedenkers van het evenement en de gelijknamige Facebookpagina, potentie in het festival en hebben ze besloten om ook daadwerkelijk een editie te organiseren.
 
Tijdens het Netflix & Chill festival zijn er meerdere schermen en area’s waar film kan worden gekeken. Er zullen twee films gelijktijdig worden vertoond. Daarnaast is er een muzikaal programma, een silent disco met verschillende dj’s, zijn er barbecues en bubbelbaden. Ook kan er aan speeddating worden gedaan en is er bij de ingang een ‘koppelservice’.
 
Netflix heeft de organisatie slechts eenmalig toestemming gegeven om de merknaam te gebruiken. Vanwege het succes wil de organisatie het festival doorzetten en doorgaan met hetzelfde concept onder een andere naam: de ‘BuitenBios’. De volgende editie zal op 25 september worden gehouden in Breukelen.
 
De editie van 20 augustus vindt plaats op het festivalterrein van Thuishaven vanaf 16 uur. 
 

Bureaus

Media

Economisch