Duurzame geste Vodafone

01-07-2015 (05:26) - Marketing

7.23 uur Slimme marketingtruc of oprechte actie? Vodafone Nederland gaat voor elke kilo CO2 die het zelf uitstoot, 25 kilo CO2 besparen met zijn communicatiediensten bij zijn klanten. 
 
Die ambitie stelt Vodafone in zijn geïntegreerd jaarverslag 2014-2015 die gisteren is gepubliceerd. Als eerste telecombedrijf publiceerde Vodafone daarin een milieu winst- en verliesrekening die de impact op het milieu in euro’s uitdrukt. Hieruit blijkt dat de totale milieubelasting van het Vodafone netwerk, toestellen, retailkanaal en medewerkersverkeer ruim 21 miljoen euro is. 
 
Door onder andere Het Nieuwe Werken en machine-to-machine (M2M) oplossingen voor bijvoorbeeld afvalinzameling vermijden klanten van Vodafone echter bijna twee keer zoveel milieubelasting. Hierdoor draagt Vodafone significant bij aan het beperken van de milieu-impact van bedrijven en individuen. De milieu winst- en verliesrekening past in de wereldwijde ontwikkeling om prestaties van bedrijven veel meer te bekijken vanuit de totale waarde die wordt gecreëerd voor de omgeving.  

Barbara Jongerden, Directeur Corporate Affairs & Strategy, Vodafone Nederland: ‘Dat telecom een belangrijke factor is voor economische groei is bekend. Maar voor het eerst kunnen we nu ook echt laten zien dat onze diensten een significante bijdrage kunnen leveren aan klimaatdoelstellingen. Hoe beter zicht we hierop hebben, hoe meer we hier in de toekomst van kunnen profiteren.’ 


Bureaus

Media

Economisch