Een Nederlands icoon is terug: ten Cate

17-08-2017 (14:18) - Marketing

Ten Cate heeft een metamorfose ondergaan, waarbij de collecties en de huisstijl een flinke update hebben gekregen. Nederlands meest bekende ondergoedmerk brengt deze september de verbeterde Basic collectie en twee nieuwe lijnen op de markt. Met de nieuwe collectie Fine, voor mannen en vrouwen, wordt een jongere doelgroep aangesproken en met HOME & NIGHT breidt het merk de collectie voor kids uit. Ten Cate heeft voor deze collecties samengewerkt met fashion fotograaf Paul Bellaart.
 
 

De toekomst van ten Cate

Het ondergoedmerk houdt vast aan de sterke waarden van het merk. Hoogwaardige kwaliteit en draagcomfort staan hierin centraal met als uitgangspunt ‘Alles begint met een goede basis’. Want de missie van oprichter Loets ten Cate staat 65 jaar later nog altijd: ‘ten Cate biedt kwaliteit voor iedereen’. Producten die goed zijn en goed blijven.
 
Door het merk meer premium te positioneren en verschillende collecties te lanceren, wil ten Cate het meest gewaardeerde Nederlandse ondergoedmerk van Europa worden. Directeur Jeroen van Douveren: “Onze ambitie is om dit binnen vijf jaar te realiseren. Dat gaan we doen door het rijke designverleden van ten Cate en onze enorme knowhow over de beste pasvorm te combineren met modern design en de beste kwaliteit. Met de vernieuwing van Basic en de uitbreiding naar Fine en HOME & NIGHT laat ten Cate zien dat het klaar is voor een nieuw tijdperk. We zijn er nu al ongelooflijk trots op.”
 

Moderne klassiekers

Senior designer Lineke Wildeman: “We zijn op zoek gegaan naar een nieuw soort luxe, een betaalbare luxe voor elke dag. Dat zie je terug in de fijne materialen en afwerking en bijvoorbeeld ook in de grafische prints bij kids underwear.” Ook de keuze om met kleuren te werken, onderstreept de nieuwe, moderne koers van ten Cate. “De ontwerpen voor zowel de collectie als de huisstijl zijn helder en eigen,” zegt Wildeman.
 

Over het merk ten Cate

Ten Cate is in 1952 door Loets ten Cate opgericht en nog altijd gevestigd in het Twentse Geesteren. Het bedrijf was één van de eerste die na de oorlog de populaire nylonkousen produceerde buiten de Verenigde Staten en uitgroeide tot een gevestigde naam in heel Europa. De rondbrei techniek voor kousen werd al snel toegepast op het ondergoed waardoor het merk een voorloper werd in naadloze katoenen ondermode. Hele generaties zijn opgegroeid met Certifit en Certiform ondergoed van ten Cate.
 
www.tencate1952.com

Bureaus

Media

Economisch