Europeanen moeten meer zwemmen

24-05-2016 (17:35) - Marketing

Eurosport en Speedo zijn een samenwerking overeengekomen met als doel de populariteit van het zwemmen binnen de Europese fitnessgemeenschap te vergroten.
 
 
Speedo maakt gebruik van Eurosport’s positie van ‘Home of Cycling’ om de wielerfans onder Eurosport’s tv-kijkers (en de gebruikers van haar digitale platformen) aan te moedigen ‘zwemmen’ als meer vanzelfsprekend op te nemen in hun fitnessactiviteiten.
 
fitnessbewust
Jamie Cornforth,
Vice President Product & Marketing bij Speedo International Ltd: 'In Europa kijken miljoenen fans naar Eurosport’s live wielerverslaggeving. Dat zijn precies de mensen naar wie wij op zoek zijn bij onze missie om Europa Speedo fit te maken. Eurosport’s kijkerspubliek is bijzonder fitnessbewust. Een grote meerderheid ervan beoefent twee sporten of meer en behoort daarmee tot onze core doelgroep. We zijn er dan ook 100% van overtuigd dat Eurosport de ideale partner is voor deze campagne.'
 
54 miljoen Europese kijkers
De Europese campagne loopt van juni tot en met september en behelst onder meer een op maat gemaakte billboardcampagne en on-air sponsoring rondom het Critérium du Dauphiné (van 5 tot en met 12 juni) en de Tour de France (van 2 tot en met 24 juli). Ook redactioneel wordt de campagne geïntegreerd, tijdens de Tour de France, met onder meer interviews en de vertoning van een korte film. Zo hoopt Speedo in die periode via Eurosport 1 maximaal 54 miljoen verschillende Europese kijkers te bereiken. 

Bureaus

Media

Economisch