Frisdrankconcern Britvic introduceert Purdey's op Nederlandse markt

21-09-2016 (10:53) - Marketing

Het Britse frisdrankenconcern Britvic introduceert  Purdey’s op de Nederlandse markt: een licht sprankelende multivitaminen drank op basis van geconcentreerd fruitsap, bronwater, vitamine B & C en botanische extracten.

thrive on
Het merk komt met twee varianten die te vinden zijn in de schappen van Albert Heijn en AH to go. Purdey’s is al 30 jaar verkrijgbaar op de Engelse markt en werkt samen met de bekende Engelse acteur/dj Idris Elba als brand ambassador. Met de slogan ‘Thrive On’ richt Purdey’s zich op early adaptors van 25 tot 45 jaar die het beste uit hun leven willen halen. 

mooie verhalen
Na lancering in Ierland eerder dit jaar, kiest Britvic voor de Nederlandse markt als eerste uitstap richting het Europese vasteland. Michelle Blankenburgh, brand manager Benelux: 'Nederland is met de groeiende bewustwording van vitaliteit, voeding én met de unieke Nederlandse ondernemende mentaliteit een ideale fit voor Purdey’s wat betreft product en waar het merk voor staat. De eerste marketingstappen op de Nederlandse markt zijn nog redelijk bescheiden; we focussen ons op een PR traject met een mooie social media tak met het bureau Blyde Benelux. Voor Purdey’s ontwikkelen zij een campagne dat onder meer bestaat uit Thrive Talks - naar Engels voorbeeld - waar inspirerende Nederlandse life achievers mooie verhalen delen met pers en influencers.'


Bureaus

Media

Economisch