Gevestigde festivals scoren op social

08-06-2017 (09:18) - Marketing

De laatste tien jaar hebben we een wildgroei aan festivals meegemaakt. Toch zijn het de gevestigde festivals die nog steeds de dienst uitmaken op sociale media. Dit blijkt uit onderzoek van Meltwater

 
Lowlands (26,52% share of voice), Pinkpop (20,35) en de Zwarte Cross (12,3%) zijn de meest besproken festivals op social. De komst van Justin Bieber naar Pinkpop zal daar ongetwijfeld ook dit jaar aan bijdragen. Lowlands profiteerde afgelopen jaar veel van de veelbesproken act van ‘Lord of the Rings’ Yuri van Gelder. Meltwater constateerde dat het vooral de grote acts, zoals Muse op Lowlands en de Red Hot Chili Peppers op Pinkpop, zijn die veel de aandacht trekken op sociale media.
 
Rest van de top 15:
 
4. Rock Werchter – 8.89%
5. North Sea Jazz Festival – 8.21%
6. Down the Rabbit Hole – 5.15%
7. Best Kept Secret – 5.00%
8. Solar Weekend – 3.24%
9. Graspop Metal Meeting – 3.04%
10. Appelpop – 2.47%
11. Welcome to the Village – 2.04%
12. Into the Great Wide Open – 1.58%
13. Wonderfeel – 0.59%
14. Appelsap – 0.35%
15. Motel Mozaïque – 0.27% 
 

Bureaus

Media

Economisch