Greenchoice het meest duurzame merk van Nederland

07-04-2017 (08:00) - Marketing

Energiemerk Greenchoice is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2017. Naast Greenchoice werden ook branchewinnaars IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Zonnatura (Voedingswaren) en Triodos (Banken) bekendgemaakt.


Greenchoice werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Energie en als overall winnaar. De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 4.000 Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn 108 Nederlandse merken onderzocht. De uitreiking van de Sustainable Brand Awards vond donderdag 6 april plaats in de WesterUnie te Amsterdam. 


Dit is het eerste jaar dat de Sustainable Brand Index in Nederland wordt gehouden. In Scandinavië, waar duurzaamheid een vaste plek heeft op de strategische agenda van vrijwel alle grote en kleinere bedrijven, vond de Sustainable Brand Index dit jaar voor de zevende keer plaats. 


winnaars

De winnaars en de meest duurzame merken van Nederland
Overall: Greenchoice
Banken: Triodos
Energie: Greenchoice
Retail: IKEA
Supermarkten: Albert Heijn
Voedingswaren: Zonnatura


Bureaus

Media

Economisch