Grenzen verleggen met #QuestionMadness

21-10-2016 (14:39) - Marketing

 The North Face bestaat vijftig jaar en lanceert ter ere daarvan een nieuwe internationale campagne: ‘Question Madness’.


De campagne is de volgende stap in de ontwikkeling van The North Face: van de eerste winkel in San Francisco in 1966 tot wereldwijd marktleider nu. In de afgelopen vijftig jaar is ontdekken altijd de spil geweest van het merk – van de hoogste Himalaya-toppen tot de moderne steden. 

De nieuwe, digitale campagne brengt verschillende atleten onder de aandacht die de afgelopen vijftig jaar veel voldoening haalden uit hun persoonlijke ontdekkingstocht. Zij overtroffen verwachtingen en inspireerden anderen. ‘Question Madness’ bevat prachtig beeldmateriaal van de meest afgelegen plekken ter wereld, waarvan veel door de atleten zelf werd vastgelegd tijdens expedities. 

De campagne ‘Question Madness’ start op Facebook en verspreidt zich wereldwijd in het vierde kwartaal, in ruim zestien markten waaronder Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Duitsland, Frankrijk, China, Hong Kong, Australië en Nieuw-Zeeland. De campagne verschijnt op internationale online media, en is te zien op buitenreclame in diverse landen in Europa.

The North Face-atleten die een rol spelen in de campagne ‘Question Madness’ zijn Xavier De Le Rue, Emily Harrington, Alex Honnold, Renan Ozturk, en Conrad Anker. Het merk roept consumenten op via social media verhalen te delen over hoe zij hun grenzen verleggen in hun ontdekkingstocht, via #QuestionMadness.


Bureaus

Media

Economisch