HEMA start schoolcampagne met vlog academy

01-05-2017 (14:11) - Marketing

Vanaf vandaag is de vlog academy van HEMA een feit. Het warenhuis trapt het nieuwe schoolseizoen af met een ‘summer school’ waarbij scholieren door bekende YouTubers opgeleid worden tot vlogkoning(in). Acht populaire YouTubers geven gedurende de zomer les in verschillende HEMA filialen in Nederland.

De lessen zijn ook online te volgen via een livestream op het vlog academy platform. In navolging op de succesvolle ‘Eigen school, Eigen ding’ campagne van vorig jaar biedt HEMA nu, naast een uitgebreid nieuw schoolassortiment, met de vlog academy de ultieme vorm van zelfexpressie aan scholieren. 
 
Desiree Vernie, Marketing Communicatie manager bij HEMA: 'Je eigen identiteit ontdekken blijft belangrijk voor tieners en we weten dat YouTube en vlogs hierin een belangrijke rol spelen. Daarom bieden we dit jaar met de vlog academy de ultieme vorm van zelfexpressie; het maken van video’s en vlogs. We hebben een aantal van de grootste en populairste YouTubers aan de vlog academy verbonden en bieden samen met hen een platform voor scholieren waar zij de kneepjes van het vak kunnen leren.'
YouTubers
Vandaag maken de eerste docenten zich bekend via hun eigen YouTube kanaal, waaronder de jonge Joy, bekend als Beautynezz, met bijna 520.000 volgers en Ponkers met meer dan 442.000 volgers. Middelbare scholieren (11 tot en met 18 jaar) kunnen zich opgeven om bij hun les aanwezig te zijn of deze online volgen via een livestream. De komende weken worden er nog meer docenten bekend gemaakt. De lessen worden gegeven in speciaal ontworpen vlogstudio’s in verschillende HEMA brandstores door heel Nederland. Elke week geeft de docent als huiswerkopdracht een weekchallenge mee aan de leerlingen. Uit de inzendingen wordt een weekwinnaar uitgeroepen, die beloond wordt met een mooie prijs. Uit de eindchallenge komt de uiteindelijke winnaar voort. De hoofdprijs wordt tijdens de ‘open dag’ van de vlog academy bekend gemaakt. Deze vindt plaats op dinsdag 27 juni. Hier zal ook het team van docenten zich samen presenteren.
 
DIY
Naast de vlog academy biedt HEMA ook dit jaar weer een uitgebreid schoolassortiment en blijft het customizen van schoolartikelen een belangrijk onderdeel van de campagne. HEMA faciliteert daarom ook dit jaar weer verschillende DIY workshops in filialen door heel Nederland. Daarnaast nemen de aangesloten YouTubers ook video’s op met tips om schoolspullen te personaliseren. Vanaf vandaag ligt het volledige assortiment aan (merk)agenda’s in de schappen, waaronder de agenda van YouTube-ster Beautynezz. Vanaf 19 juni ligt de hele schoollijn in de winkels.
 

Bureaus

Media

Economisch