Jongeren meest gevoelig voor campagnes zorgverzekeraars

23-11-2015 (18:01) - Marketing

Vooral stedelijke jongeren zijn gevoelig voor de campagnes van zorgverzekeraars.  Eén op de vijf tot een kwart stapt over op een andere zorgverzekering. Dat blijkt uit het onderzoek van Experian en Research Now onder ruim 8.000 Nederlandse consumenten.

Experian heeft alle Nederlandse consumenten ingedeeld in 14 groepen. De groepen Stedelijke Balanceerders (overwegend jonge stedelingen in multiculturele wijken) en Goed Stadsleven (alleenstaanden en stellen in betere stadswijken) switchen respectievelijk met 25 en bijna 20 procent het vaakst van ziektekostenverzekering. Op de derde plek staat met 18 procent de groep Kind & Carrière. De grote overeenkomst tussen al deze groepen is dat ze allemaal jong zijn.

Landelijk wonende consumenten hebben de minste plannen om te switchen van ziektekostenverzekeraar. Dit geldt voornamelijk voor de groep Landelijk Leven. Een groep van landelijk wonende huishoudens vanwege agrarisch werk of de rust en natuur. Dit is een traditionele groep consumenten die vaak loyaal is aan hun verzekeraar.
 


Bureaus

Media

Economisch