Mattel zet vaders centraal

13-02-2017 (10:45) - Marketing

Mattel richt zich in de nieuwe campagne voor Barbie op vaders. Volgens de fabrikant spelen vaders een belangrijke rol bij de opvoeding en ontwikkeling van jonge meisjes. De campagne #PapasdieBarbieSpelen is eind januari gelanceerd in Amerika tijdens de play-off wedstrijden van de National Football League en wordt nu wereldwijd uitgerold. Met deze campagne wil Mattel vaders aanmoedigen om meer samen met hun dochters te spelen.
 

In de 90 seconden durende video spelen zes vaders met hun dochters de hoofdrol. Zij spelen samen met barbiepoppen en doen alsof ze verschillende beroepen uitoefenen. Van dokter tot leraar en van astronaut tot gymjuffrouw. Volgens Isabel Ferrer, Marketing Director Barbie, is samen spelen met je dochter een investering voor haar toekomst "ook al is het soms lastig om extra tijd vrij te maken met name op werkdagen".
 
De campagne is vandaag van start gegaan in meer dan 15 landen. 

Bureaus

Media

Economisch