Meerderheid Millennials gaat direct over tot aankoop

28-07-2016 (11:47) - Marketing

Hoe shopten Nederlandse vrouwen en wat wilden ze graag hebben in het tweede kwartaal van 2016? Europa’s grootste fashion en lifestyle aggregator Stylight  dook in de cijfers van de afgelopen drie maanden (april, mei, juni) en verzamelde (social media) trends, populairste mode items en merken.
 
cijfers en weetjes
De belangrijkste cijfers en weetjes van het tweede kwartaal:
Zondagavond tussen zeven en acht uur is duidelijk het drukste moment op Stylight.
Wat zoeken Nederlandse vrouwen op de zondagavond? We zagen een exponentiële groei in het aantal zoekopdrachten naar galajurken, slingbacks en midi rokken.
New Balance en Roshe run sneakers zijn beduidend minder populair. Dat geldt ook voor slip on varianten.
Nederlandse shoppers kiezen unaniem voor Asos, net als in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Frankrijk.
Babyboomers (45-64 jaar) zijn fan van Stylight en goed voor 40%.? Dit in tegenstelling tot landen als Italië en Frankrijk waar de gemiddelde gebruiker een stuk jonger is.
Millennials in Nederland gaan haast allemaal direct tot aankoop over (circa 80%), dit in tegenstelling tot onder andere het VK (circa 27%).
 
Bekijk hier het gehele Stylight Report Q2 en de vergelijking met andere landen.

Bureaus

Media

Economisch