Nieuwe koers voor modemerk Gant

03-09-2015 (21:37) - Marketing

21.30 uur - Met een nieuwe koers heeft GANT zich ten doel gesteld om in 2020 ‘het meest toonaangevende lifestyle merk van de wereld’ te zijn.

Patrik Nilsson, CEO van GANT, gaat sturing geven aan een omvangrijke herpositionering van het merk. De kern van de nieuwe strategie is een extra focus op shirts en een duidelijke profilering van drie verschillende sub-labels.
 
‘Toonaangevend marktleiderschap betekent niet noodzakelijkerwijs dat we de grootste zullen zijn, maar we willen wel de beste worden,’ aldus Patrik Nilsson. Als basis voor deze doelstelling geldt de uitgebreide know-how en ervaring die het merk historisch heeft opgebouwd op het gebied van shirts. ‘Wij zijn de shirt experts en dat moeten we uitdragen. Al sinds tijden maakt GANT de mooiste collecties, maar we probeerden alles voor iedereen te maken, in één enorme collectie. Dat heeft consequenties gehad voor onze groei en winstmarges.’
 
De merkverandering van GANT impliceert tevens een nieuwe visuele identiteit, met een nieuw logo als eerbetoon aan het roemrijke verleden van het bedrijf en dat gebaseerd is op het originele logo van GANT uit 1949. Daarnaast is er een nieuw winkelconcept in ontwikkeling, ter aanvulling op de plannen van het overkoepelende merk.
 


Bureaus

Media

Economisch