Nieuwe Shell stations met focus op versbereid eten

01-12-2015 (14:41) - Marketing

Shell opent vandaag de eerste Deli by Shell, waar consumenten uit een ruimer en op gemak toegesneden aanbod kunnen kiezen.

300 nieuwe producten
Deli by Shell moet beter voorzien in de vraag van consumenten, die behoefte hebben aan gemak en een ruime keuze aan gezonde en versbereide producten. Deli by Shell speelt hierop in met een compleet nieuwe stationsinrichting en ruim driehonderd nieuwe producten. Het eerste volledig heringerichte station bevindt zich in Oisterwijk. In december en begin 2016 zullen er meer stations heropenen.

vers bereid
Een groot deel van de etenswaar wordt ter plekke vers bereid en het aanbod van gezonde en duurzame opties is uitgebreid. Daarnaast zijn veel producten geschikt gemaakt voor zowel consumptie onderweg als thuis en voor elk moment van de dag. Voorbeelden zijn kwaliteitskoffie, versgebakken brood en (warme) maaltijden voor thuis. Shell werkt hiervoor samen met diverse partners, zoals Starbucks.
 
thuis voelen
Machteld de Haan, General Manager Shell Retail Nederland, licht verder toe: ‘Voor ons is het belangrijk dat onze klanten zich thuis voelen op onze stations. Wij zien onze klanten dan ook als gasten en willen optimaal voorzien in hun behoeften. Dit doen we door middel van verschillende activiteiten binnen ons Welkom bij Shell-programma, waar Deli by Shell deel van uitmaakt. Bij Deli by Shell komt dit tot uiting doordat onze gasten bij onze stations nu naast een snelle consumptie voor in de auto ook een verse warme avondmaaltijd kunnen afnemen.’

Studio Mokum
Aanpassingen in de inrichting van de stations zorgen voor meer persoonlijk contact tussen de gasten en medewerkers van het Shell-station. Zo is het doorzichtige schot tussen de gast en de kassamedewerker weggehaald en is er een open keuken waar klanten zelf kunnen zien hoe hun ontbijt-, lunch- of avondmaaltijd vers bereid wordt. Voor de nieuwe inrichting en de ontwikkeling van het gehele Deli by Shell-concept werkte Shell samen met diverse partners, zoals shopper marketing resultaat- & onderzoeksbureau Conspicuous en designbureau Studio Mokum.


Bureaus

Media

Economisch