Opel-campagne gericht op 50+’er geprezen

30-06-2015 (07:18) - Marketing

Opel heeft voor zijn campagne Opel Fiets Enquête de Selligent Award 2015 in de categorie 'Acquisition' gekregen. Met de enquête maakten consumenten kans op een weekendje weg met een nieuwe Opel, inclusief geïntegreerde FlexFix fietsendrager én twee fietsen. 
 
Deelnemers beantwoordden aan de hand van de online enquête vier korte vragen en ontvingen hiermee in elk geval een 12-Route Fietsenboekje. De campagne werd kracht bijgezet door middel van e-mailmarketing, display advertising, tweets, en Facebook-posts. 
 
De campagne was gericht op het aantrekken van vijftigplussers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 90 procent van de consumenten die particulier een nieuwe auto kopen 50 jaar of ouder is. Bovendien is fietsen voor hen een belangrijk thema. Om de doelgroep aan te spreken gebruikte Opel, in tegenstelling tot veel andere automerken, bewust oudere figuranten voor de campagne.
 

 


Bureaus

Media

Economisch